Wróć do listy wpisów

Powłoka polimerowa czy wosk - co wybrać

Powłoka polimerowa czy wosk - co wybrać

Lakier nowego samochodu jest idealny, ale tylko do pierwszej jazdy. Odpryskujące na drodze drobne kamienie, czy unoszący się w przy dużym wietrze piach, szorują lakier pozostawiając nieestetyczne swirle. W dużej mierze drobne rysy powstają w wyniku nieumiejętnej pielęgnacji auta.

Zewnętrzna, bezbarwna warstwa lakieru jest dość miękka i bardzo łatwo ją uszkodzić, zwłaszcza myjąc auto w myjni automatycznej. Nawet korzystając z myjni bezdotykowej trzeba zwrócić szczególną uwagę na to, by odległość myjki ciśnieniowej nie była mniejsza niż 30 cm, gdyż mogą powstać ślady. Do tego, korzystanie z zabrudzonych gąbek, ręczników czy odśnieżanie zimą pojazdu zostawiają na lakierze niechciane pamiątki.

Jeśli chcesz, aby Twoje auto prezentowało się perfekcyjnie, zadbaj o właściwą ochronę już od pierwszego mycia. Odpowiednia powłoka uzupełni drobne ubytki i zminimalizuje ryzyko powstawania nowych. Tylko którą z nich wybrać?

Lakier – dlaczego warto o niego dbać?

Blacha auta jest pokryta kilkoma warstwami ochronnymi. Cała powłoka lakiernicza mierzy, w zależności od producenta, od 120-150, a nawet 170 μm w autach europejskich i 80 - 100 μm w azjatyckich. Mimo to, lakier jest przepuszczalny i nie chroni blachy całkowicie przed wodą.

Wszelkiego rodzaju preparaty uszczelniają lakier zmniejszając ryzyko pojawienia się korozji, a także maskują rysy, ułatwiają spływanie wody i poprawiają wygląd lakieru. Dostępne na rynku preparaty, czyli powłoki polimerowe, powłoki ceramiczne i woski nie będą miały takiego samego działania. Różnią się również poziomem trudności podczas aplikacji.

Wosk twardy

Woski twarde często zawierają naturalny wosk Carnauba. Te naturalne są najdroższe i nakładanie ich jest dość pracochłonne, za to efekt jest bardzo dobry. Tego typu woski znakomicie maskują wady lakieru i podkreślają jego kolor. Aplikacja wosku twardego wymaga dużej staranności i wyczucia.

Po nałożeniu warstwy wosku należy chwilę odczekać, by trochę stwardniał, zanim przejdzie się do polerowania. Zbyt długie przetrzymanie wosku spowoduje duże trudności z usunięciem jego nadmiaru, dlatego trzeba mieć to na uwadze dozując preparat.

Za duża ilość wosku na padzie lub mikrofibrze może nagromadzić się w zakamarkach, z których trudno będzie go usunąć, zwłaszcza gdy całkowicie zaschnie. Wosk najlepiej nakładać element po elemencie. Po starannym nałożeniu bardzo cienkiej warstwy preparatu należy odczekać, aż pojawi się biały nalot.

Następnie czystą ściereczką z mikrofibry polerujemy to miejsce kolistymi ruchami. Należy pamiętać o tym, że przed nakładaniem warstwy ochronnej auto musi był dokładnie umyte, tak aby pod ściereczkę nie dostał się brud, który spowodowałby powstawanie nowych rys.

Warto się przyłożyć podczas nakładania wosku twardego, gdyż ciężka praca zostanie wynagrodzona większą trwałością w porównaniu do innych produktów. Szczególnie polecamy wosk twardy House of Wax Sapphire, niezwykle łatwy i przyjemny w użycu oraz dający efekt 'mokrego lakieru'.

Wosk w płynie

Dużą zaletą wosków w płynie, zarówno tych z domieszką wosku naturalnego, jak i tych całkowicie syntetycznych jest to, że ich aplikacja jest nieporównywanie łatwiejsza od nakładania wosków twardych. Rozprowadzanie preparatu nie niesie ryzyka nagromadzenia się większej ilości w szparach. Lekka konsystencja sprawia, że na powierzchni lakieru, bez większego wysiłku, można utworzyć gładką powłokę.

Minusem jest krótkotrwały efekt. Warstwa utrzymuje się maksymalnie do trzech tygodni lub do drugiego deszczu. Możemy polecić ADBL QuickWax cechujący się niezwykle szybką i łatwą aplikacją, a efekt wizualny po jego zastosowaniu dorównuje woskom twardym.

Wosk polerujący z właściwościami ściernymi

Te preparaty służą do renowacji starych lakierów, ale można je stosować także na rocznych lakierach. To połączenie właściwości ochronnych wosku i substancji lekko ściernych. Na zaniedbanych powłokach można uzyskać bardzo ciekawy efekt.

Nie jest to preparat agresywny dlatego można go używać regularnie. Aplikacja wosku polerującego jest o wiele trudniejsza od aplikacji wosku w płynie, dlatego trzeba poświęcić więcej czasu. W naszej ofercie znajdziesz m.in. wosk czyszcząco-nabłyszczający New Scratch Clear Wax Mirror Finish dający lustrzany efekt wykończenia.

Powłoki polimerowe

Polimery tworzą na powierzchni auta warstwę zabezpieczającą auto przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Cienka powłoka chroni auto przez zabrudzeniami, kwasami, promieniami UV, zarysowaniami i wieloma substancjami chemicznymi. Powłoka polimerowa zapewnia silny efekt hydrofobowy, które nie tylko odpycha wodę, ale także brud.

Dzięki powłoce polimerowej mycie auta jest dziecinnie proste. Preparaty polimerowe nie są trudne w aplikacji, a do tego ich ceny są dość przystępne. W porównaniu do wosku efekt utrzymuje się dłużej, bo nawet do sześciu miesięcy. Nasi klienci często wybierają Sonax Polymer NetShield który tworzy na powierzchni sieć cząsteczek która zapewnia maksymalną ochronę lakieru.

Nie wiesz jaki produkt wybrać - skontaktuj się z nami! Clinic4Car to auto kosmetyki gwarantujące profesjonalne rezultaty.