EVOXA HDX8 MkII - polerka orbitalna
Evoxa HDX8 Mk II – to druga generacja polerek planetarnych, przeznaczona do użytku profesjonalnego. Jest to polerka mimośrodowa o skoku 8mm z systemem X-Drive który wymusza ruch obrotowy talerza roboczego za pomocą dodatkowego zespołu przekładni zębatych. Polerka ta przy skoku 8mm oferuje efektywność pracy na płaskich powierzchniach porównywalną do polerek Dual Action o skoku 21mm i zdecydowanie je przewyższa na powierzchniach obłych, wklęsłych czy przetłoczeniach dzięki wysokim obrotom mimośrodu i stałemu utrzymywaniu ruchu obrotowego talerza.
W porównaniu do pierwszej wersji, wprowadzono bardzo dużo zmian konstrukcyjnych przekładających się na komfort pracy. W oczy rzuca się całkowicie nowy wzór obudowy który jest bardzo ergonomiczny i kompaktowy. Wykonany jest z dobrej jakości tworzywa z miękkimi wstawkami typu Soft Grip na przedniej i tylnej rękojeści. Charakterystyczny uchwyt z przodu maszyny został tak wyprofilowany że stanowi ergonomiczne przedłużenie osłony głowicy i daje pewny chwyt osobom lubiącym duże główki. Osoby które wolą bardziej kompaktowe obudowy mogą go całkowicie zdemontować i pracować na mniejszej główce ale równie dobrze wyprofilowanej.
Na grzbiecie obudowy znalazły się gumowane stopki do wygodnego i bezpiecznego odkładania maszyny na podłogę a 5 metrowy miękki i nieskręcający się kabel zasilający wprowadzony jest do obudowy za pomocą ruchomego, kulowego holdera.
Kolejne duże zmiany nastąpiły wewnątrz maszyny. Druga generacja dostała o 30% mocniejszy silnik 1200W o równie dobrej jakości wykonania jak w poprzedniku oraz tak samo osadzony na markowych łożyskach NSK. Elektronika sterująca obrotami wyposażona jest w system Soft Start oraz efektywną stabilizację obrotów z czujnikiem obrotów wirnika. Zastosowano też nowy typ włącznika z blokadą na zadanych obrotach.
Całkowicie nowy jest również układ mimośrodowy z zespołem wymuszania ruchu obrotowego. Poprawiło to komfort prowadzenia maszyny oraz zmniejszyło jej głośność i drgania. Wszystkie łożyska przekładni kątowej oraz układu mimośrodowego to również sprawdzone, markowe NSK.
Dzięki zastosowaniu nowych materiałów konstrukcyjnych w układzie X-Drive oraz aluminiowo-kompozytowej osłony, obniżeniu uległa waga maszyny na 2,5 kg. Jest to obecnie najlżejsza na rynku polerka planetarna a przy tym posiadająca najmocniejszy silnik.
Ważnym elementem z którym wiele firm ma problemy jest talerz oporowy do mocowania padów polerskich. W części konstrukcyjnej wykonany jest on z laminatu, przez co daje gwarancję że nie ulegnie rozerwaniu w wyniku działania dużych sił towarzyszących pracy mimośrodu. Zmianie uległ też system jego mocowania. Nie jest już przykręcany jedną centralną śrubą mającą kontakt z trzpieniem łożyska a za pomocą 6 śrub imbusowych rozłożonych równomiernie po obwodzie co ograniczyło w tym miejscu przewodzenie ciepła z łożysk w kierunku pada. Ponadto, sama konstrukcja talerza roboczego również uległa zmianie. Nie jest on już zintegrowany z zębatką wymusznia napędu przez co zmniejszają się jego koszty przy ewentualnej wymianie.
Dzięki takiej charakterystyce technicznej i ergonomicznej obudowie, maszyna jest bardzo wygodna w obsłudze a swoją skutecznością, pozytywnie zaskakuje wielu zwolenników markowych polerek zachowując przy tym atrakcyjny poziom cenowy.
Polerka objęta jest 24-miesięczną gwarancją, nawet gdy jest używana zawodowo. Istnieje możliwość przedłużenia gwarancji w systemie serwisowym EVO+.
- moc silnika: 1200 W
- obroty ruchu mimośrodowego: 3300 - 9700 OPM
- obroty talerza: 170 - 490 RPM
- talerz oporowy 125 mm
- soft start
- stabilizacja obrotów
- wszystkie łożyska marki NSK
- bardzo miękki przewód zasilający o długości 5 m
- powleczony gumą grip przedni oraz tylna rękojeść
- wygodne gumowe podpórki do odkładania polerki
- dodatkowy, miękki uchwyt boczny
- w komplecie zapasowe szczotki i klucz do montażu talerza
- waga 2,5 kg
Uwaga. Po przepracowaniu przez nową polerkę ok. 10 godzin zalecamy nasmarować zębatki przekładni planetarnej smarem silikonowym. Ponieważ zębatki wykonane są z konstrukcyjnego tworzywa sztucznego, czas ten potrzebny jest do prawidłowego ułożenia się przekładni.
W tym celu, należy odkręcić talerz roboczy dołączonym kluczem imbusowym i w zależności od posiadanego smaru (tuba, spray) należy nanieść cienkim aplikatorem na widoczne w głębi białe koła zębate w 3-4 miejscach po obwodzie, małą ilość smaru.
Proces taki można powtarzać co ok. pół roku w zależności od intensywności użytkowania.