Dostępny
Flexipads Futro Polerskie 150mm Wełna Merino
brak ocen produktu
30,09 zł
35,40 zł
brak ocen produktu
40246 Futro polerskie 150 mm na rzep
Darmowa dostawa od 99 zł!
Następna wysyłka za:
Darmowa dostawa od 99 zł!
Następna wysyłka za:
Najczęściej wybierani producenci
Menu
kosmetyki samochodowe
Na zewnątrz
Mycie i suszenie
Trudne zabrudzenia
Zabezpieczenie lakieru
Felgi i opony
Wewnątrz
Pielęgnacja tapicerki skórzanej
Tapicerka materiałowa
Zapach do samochodu
polerowanie
maszyny i urządzenia
Maszyny polerskie
akcesoria
Mikrofibry i ręczniki
Szczotki i pędzelki
Akcesoria do mycia samochodu
zestawy
folie samochodowe
Żele i Akcesoria do PPF-u
Pierwszy raz tutaj? Zarejestruj się i zyskaj
Twój koszyk jest pusty
Twoja torba detailingowa jest pusta.
Wrzuć coś do niej - na początek może:
Najczęściej wybierani producenci
Menu
kosmetyki samochodowe
Na zewnątrz
Mycie i suszenie
Trudne zabrudzenia
Zabezpieczenie lakieru
Felgi i opony
Wewnątrz
Pielęgnacja tapicerki skórzanej
Tapicerka materiałowa
Zapach do samochodu
polerowanie
maszyny i urządzenia
Maszyny polerskie
akcesoria
Mikrofibry i ręczniki
Szczotki i pędzelki
Akcesoria do mycia samochodu
zestawy
folie samochodowe
Żele i Akcesoria do PPF-u
Polerowanie powłoki lakierniczej przywraca autu blask, wydobywa głębię koloru i usuwa ślady codziennego użytkowania. To jeden z najbardziej efektywnych zabiegów estetycznych, który poprawia wygląd całego pojazdu bez konieczności kosztownego lakierowania. Odpowiednio przeprowadzony proces nie tylko odnawia lakier, ale także przygotowuje go do dalszego zabezpieczenia. W tym artykule znajdziesz odpowiedź na pytanie, ile trwa polerowanie auta – od szybkiego odświeżenia po pełną korektę z aplikacją powłok ochronnych.
Polerowanie auta to proces wieloetapowy, który wymaga precyzji, doświadczenia i dostosowania techniki do stanu lakieru. Czas jego trwania zależy od kilku zmiennych – od rodzaju lakieru po wielkość auta i zakres prac. Dobre przygotowanie i odpowiednie podejście pozwalają osiągnąć trwały, estetyczny efekt.
Dostępny
Flexipads Futro Polerskie 150mm Wełna Merino
brak ocen produktu
30,09 zł
35,40 zł
brak ocen produktu
40246 Futro polerskie 150 mm na rzep
Niedostępny
ADBL Roller R125-01 maszyna rotacyjna
brak ocen produktu
722,42 zł
849,90 zł
brak ocen produktu
ADBL Roller R125-01 to wydajna maszyna rotacyjna, idealna do profesjonalnego polerowania. Solidna konstrukcja, łatwa obsługa, idealna do trudnych zadań. Wytrzymałość i precyzja w jednym!
Ostatnia sztuka
Zestaw polerski ADBL Roller 9mm+ Menzerna 3w1
5,00
1 ocen produktu
559,00 zł
brak ocen produktu
Zestaw polerski ADBL Roller 9mm+ Menzerna 3w1 to kompleksowe rozwiązanie do pielęgnacji lakieru samochodowego, zawierające zaawansowaną maszynę polerską ADBL Roller 9mm i wielofunkcyjną pastę polerską Menzerna 3w1. Idealny dla profesjonalistów i entuzjastów auto-detailingu, umożliwia efektywne usuwanie zarysowań, polerowanie i zabezpieczenie lakieru w jednym kroku.
Dostępny
ADBL One Cut Pro 0,2L pasta polerska
200mlbrak ocen produktu
63,66 zł
74,89 zł
brak ocen produktu
ADBL One Cut Pro to pasta polerska typu cut & polish, która w jednym kroku usuwa hologramy, oksydację i średnie rysy, nadając lakierowi połysk i gładkość. Idealna do jednoetapowej korekty lakierów średnich i miękkich. Nie pyli, łatwo się wypracowuje i usuwa. Bez polimerów i silikonów, na bazie wody.
Niedostępny
Rupes Big Foot pasta polerska KERAMIK FINE 250ml
250mlbrak ocen produktu
44,85 zł
69,00 zł
brak ocen produktu
Rupes Big Foot pasta polerska KERAMIK FINE 250ml to wysokiej jakości produkt do delikatnego polerowania. Idealna do usuwania drobnych zarysowań i hologramów, zapewniając głęboki połysk i ochronę dla Twojego pojazdu.
Ostatnie sztuki
EVOXA HDC 15 maszyna polerska Dual Action. skok 15
brak ocen produktu
1 146,65 zł
1 349,00 zł
brak ocen produktu
EVOXA HDC 15, innowacyjna maszyna polerska Dual Action z 15mm skokiem, idealna dla miłośników auto detailingu, zapewniająca doskonałe wykończenie bez wysiłku.
Zniszczony lakier wymaga więcej czasu i większej uwagi niż dobrze utrzymana powłoka. Matowy lakier z widocznymi zarysowaniami, plamami po owadach, czy nalotem po klockach hamulcowych potrzebuje intensywniejszej korekty. Często wymaga to użycia różnych past i padów, a nawet kilku przejść maszyną. Czasami konieczna staje się renowacja lakieru, która wydłuża cały proces do kilkunastu godzin. Głębokie rysy lub liczne hologramy również wymagają dodatkowej pracy. Im trudniejszy przypadek, tym bardziej czasochłonna staje się korekta. Przy dobrze utrzymanym lakierze, gdzie występują jedynie zmatowienia, czas skraca się nawet o połowę, bo wystarczy jednoetapowe polerowanie.
Czasu wymaga nie tylko samo polerowanie, ale też dotarcie do wszystkich zakamarków karoserii. Małe miejskie auto poleruje się w około 4–6 godzin, podczas gdy duży SUV może wymagać nawet 10–12 godzin pracy. Kluczowe znaczenie ma również budowa nadwozia – im więcej przetłoczeń, listew i załamań, tym trudniejsze staje się dotarcie do powierzchni. Czas zajmuje też czyszczenie felg i elementów sąsiadujących z lakierem, by nie zanieczyścić polerowanej powierzchni. Karoseria z wieloma chromowanymi detalami lub listwami wymaga dodatkowego zabezpieczenia taśmą, co także zabiera czas.
Jednoetapowe polerowanie lakieru trwa średnio 4–6 godzin i służy głównie odświeżeniu wyglądu. Nie usuwa wszystkich defektów, ale przywraca głębię koloru. Pełna korekta lakieru zajmuje więcej czasu – nawet do dwóch dni, gdy w grę wchodzi inspekcja, dekontaminacja lakieru, kilka etapów polerki i zabezpieczenie lakieru. Ręczne polerowanie zajmuje zdecydowanie więcej czasu niż mechaniczne polerowanie, ale może być potrzebne w trudno dostępnych miejscach. Jeśli auto ma być przygotowane do powłoki ceramicznej, proces wydłuża się o czas potrzebny na jej aplikację i utwardzenie.
Korekta lakieru to precyzyjna obróbka powierzchni lakierniczej mająca na celu usunięcie defektów i przywrócenie głębi koloru. Jest to najważniejszy etap przywracania estetyki auta, ponieważ bez odpowiedniego przygotowania lakier nie uzyska oczekiwanego połysku.
Podczas korekty specjalista usuwa mikrodefekty, m.in. koliste rysy powstałe od niewłaściwego mycia czy kontaktu z twardymi zabrudzeniami. Usunięcie drobnych rys wymaga zastosowania odpowiednich past ściernych i padów o różnych twardościach. W zależności od głębokości uszkodzeń, konieczne może być zastosowanie agresywnego cięcia, a potem wygładzenia powierzchni. Bez tego lakier nie odbija światła równomiernie, co wpływa na wizualny odbiór całego auta. Każda rysa osłabia lakier bezbarwny, więc ich usunięcie poprawia nie tylko estetykę, ale i trwałość powłoki.
Z czasem lakier samochodowy traci blask, a kolor staje się płaski i mniej nasycony. Dzieje się tak na skutek utleniania i zanieczyszczeń, które wnikają w strukturę lakieru. Korekta lakieru usuwa tę zmatowioną warstwę i wydobywa głębię koloru. Prawidłowo przeprowadzone polerowanie sprawia, że auto wygląda świeżo i nabiera showroomowego połysku. Wpływa to pozytywnie na jego odbiór wizualny, a także na wartość rynkową.
Bez korekty każda powłoka ochronna jedynie utrwala niedoskonałości. Dlatego ważne jest, by lakier był możliwie gładki, pozbawiony zarysowań i hologramów. Tylko wtedy powłoka ceramiczna lub wosk przylega prawidłowo i działa zgodnie z przeznaczeniem. Korekta stanowi zatem nie tylko etap estetyczny, ale i techniczny – przygotowuje powierzchnię do dalszych działań ochronnych.
Zanim rozpocznie się proces polerowania, lakier trzeba oczyścić z osadów i zanieczyszczeń, których zwykłe mycie nie usuwa. Dekontaminacja to nie kosmetyka – to konieczność, jeśli zależy na efekcie końcowym i trwałości korekty.
Osady z klocków hamulcowych, pył z dróg i drobiny metalu wnikają w strukturę lakieru. Zwykła gąbka ich nie usunie. Do tego celu stosuje się specjalne środki deironizujące, które reagują z cząstkami metalu, rozpuszczając je. Podczas działania środka widać charakterystyczne „krwawienie”, czyli efekt rozpuszczania zabrudzeń. Ten etap trwa około 20–30 minut, ale ma ogromne znaczenie dla dalszej pracy. Usunięcie metalu minimalizuje ryzyko porysowania lakieru w trakcie polerki.
Kolejnym krokiem jest usunięcie pozostałości smoły drogowej i żywicy z drzew. Do tego używa się specjalnych preparatów, które rozpuszczają tłuste zabrudzenia. Ten etap wymaga precyzji – nie można dopuścić do rozmazania i rozprowadzenia zanieczyszczeń po całej powierzchni. Czyszczenie karoserii z takich nalotów trwa kilkanaście minut, w zależności od stopnia zabrudzenia. Dzięki temu lakier zyskuje idealnie czystą powierzchnię, gotową do dalszych zabiegów.
Ostatnim etapem dekontaminacji jest glinkowanie, czyli mechaniczne usunięcie mikroskopijnych zanieczyszczeń. Specjalna glinka detailingowa przykleja się do drobin i wyciąga je z porów lakieru. Proces wymaga użycia lubrykantu, który zapobiega zarysowaniom. Glinkowanie wykonuje się na całym aucie i zajmuje średnio 30–60 minut. Po tym etapie powierzchnia jest idealnie gładka, co przekłada się na skuteczność polerki i jakość wykończenia.
Cały proces polerowania lakieru można podzielić na etapy. Każdy z nich wymaga odpowiedniego czasu, narzędzi i skupienia. Im lepsza organizacja pracy, tym lepszy efekt końcowy.
Pomiar grubości lakieru to pierwszy krok po oczyszczeniu auta. Dzięki temu można ocenić, ile warstwy lakierniczej pozostało do obróbki. Profesjonalny miernik wskazuje wartości w mikronach. Jeśli lakier jest cienki, specjalista musi dobrać delikatniejsze środki, by nie naruszyć warstwy bazowej. Pomiar całego auta zajmuje od 15 do 30 minut, ale decyduje o bezpieczeństwie całego procesu.
Polerowanie to najdłuższy etap całego procesu. Czas zależy od liczby przejść maszyną, typu pasty i stanu lakieru. Jedno przejście może trwać około godziny na średniej wielkości aucie. Przy pełnej korekcie liczba przejść wzrasta do trzech lub czterech. W efekcie cały proces polerowania zajmuje od 6 do 12 godzin, rozłożonych na 1–2 dni.
Po każdym etapie polerowania specjalista sprawdza efekt pod specjalnym oświetleniem. Ujawnia ono hologramy, pozostałości pasty i ewentualne niedociągnięcia. Często konieczne są drobne poprawki na wybranych fragmentach. Taki przegląd i korekta zajmują kolejne 1–2 godziny, ale wpływają na jakość i trwałość efektu końcowego.
Czas polerowania auta zależy od wielu zmiennych – od stanu lakieru, przez wielkość samochodu, aż po zakres prac i metodę. Jednoetapowe odświeżenie trwa kilka godzin. Pełna korekta lakieru z zabezpieczeniem może zająć cały dzień lub dłużej. Warto zainwestować czas, by efekt końcowy był trwały i estetyczny.
Niedostępny
brak ocen produktu
21,17 zł
24,90 zł
brak ocen produktu
Szczotki do maszyny Roller 15mm
Dostępny
ADBL Vampire 500ml + pędzelek ADBL Round Brush 12
500mlbrak ocen produktu
47,52 zł
55,90 zł
brak ocen produktu
Gęsty środek do czyszczenia felg i lakieru z osadów metalicznych, deironizer, iron remover, usuwanie pyłu z klocków hamulcowych, mycie felg, krwawiąca felga, czerwona felga
Dostępny
ADBL maszyna polerska Roller D09125-02 + torba ULEPSZONA WERSJA
brak ocen produktu
424,15 zł
499,00 zł
brak ocen produktu
ADBL Roller D09125-02 to wysokiej jakości maszyna polerska Dual Action z dołączoną torbą. Idealna dla profesjonalistów i amatorów, zapewnia precyzyjne i skuteczne polerowanie z łatwym przechowywaniem i transportem.
Ostatnia sztuka
Kiurlab Bubble Fruit 1L Szampon
1Lbrak ocen produktu
29,74 zł
34,99 zł
brak ocen produktu
Szampon samochodowy Bubble Fruit od KiurLab zapewnia skuteczne i bezpieczne mycie pojazdów, dzięki neutralnemu pH i wysokiej jakości składnikom, które chronią lakier oraz powłoki ochronne. Ekonomiczna, skoncentrowana formuła skutecznie usuwa zanieczyszczenia, a przyjemny zapach grejpfruta sprawia, że mycie samochodu staje się przyjemnością.
Ostatnie sztuki
Aqua Coating 9H 100ml powłoka ceramiczna
100mlbrak ocen produktu
749,25 zł
999,00 zł
brak ocen produktu
AQUA Coating 9H to profesjonalna powłoka ceramiczna, która zapewnia wyjątkową ochronę lakieru, samoregenerujące właściwości oraz trwałość do 36 miesięcy, czyniąc ją idealnym wyborem dla każdego detailera. Dzięki innowacyjnym technologiom, produkt ten podkreśla kolor lakieru, zapewnia wysoką hydrofobowość i odporność na zarysowania, co czyni go niezawodnym rozwiązaniem dla miłośników motoryzacji.