Tradycyjne wycieraczki to standardowe rozwiązanie obowiązkowe w każdym aucie. Szyby, a zwłaszcza przednia, są stale narażone na kurz, deszcz i brudną wodę chlapiącą spod kół innych pojazdów uczestniczących w ruchu. Deszcz może nas zaskoczyć o każdej porze roku. Wiosenne, nagłe deszcze z gradem, jesienne mżawki i spadające liście, zimowe śnieżyce oraz letnie ulewy w lipcu skutecznie utrudniają jazdę.
Wycieraczki pracują więc bardzo często i w różnych warunkach. Są narażone na zabrudzenia, co po jakimś czasie skutkuje rozmazywaniem brudu zamiast jego czyszczenia. Poza tym, przy dłuższej jeździe jednostajna praca wycieraczek sprawia, że wzrok kierowcy zaczyna się męczyć. Są jednak sposoby, które poprawiają widoczność nawet w trakcie trudnych warunków atmosferycznych.
Niewidzialna wycieraczka – rozwiązanie poprawiające widoczność podczas jazdy
Niewidzialna wycieraczka to preparat, który tworzy powłokę niewidoczną gołym okiem. Szklane powierzchnie samochodu zyskują wysokie właściwości hydrofobowe, dzięki czemu pod wpływem pędu powietrza krople wody szybko spływają po gładkiej tafli. Działanie niewidzialnej wycieraczki można odczuć już podczas jazdy przy typowo miejskich prędkościach, także korzystanie ze standardowych wycieraczek ogranicza się do minimum. Najbardziej spektakularny efekt uzyskuje się przy wysokich prędkościach pozamiejskich i autostradowych. Wtedy praca wycieraczek jest zupełnie zbędna, nawet w dużym deszczu.
Największą popularnością cieszy się stosowanie niewidzialnej wycieraczki na szybę czołową pojazdu. Jednak aplikowanie preparatu na szyby boczne, szybę tylną i lusterka też bywa przydatne. Powłoki hydrofobowe znacznie poprawiają widoczność i co za tym idzie bezpieczeństwo podczas jazdy w niekorzystnych warunkach.
Jak nałożyć niewidzialną wycieraczkę?
Przygotowanie pojazdu
Przede wszystkim, aby poprawnie nałożyć powłokę hydrofobową i cieszyć się dobrym efektem, trzeba przeprowadzić ten zabieg we właściwych warunkach. Optymalnymi warunkami do przeprowadzenia procesu aplikacji niewidzialnej wycieraczki są temperatura od +10°C do +30°C i wilgotność w przedziale 30-80%. Najlepszym rozwiązaniem będzie nakładanie powłoki hydrofobowej w garażu.
Jeżeli mamy już odpowiednie miejsce, należy dokładnie umyć, odtłuścić i wysuszyć auto. Należy pozbyć się resztek starej powłoki oraz osadu mineralnego. Każda nawet najmniejsza odrobinka brudu będzie obniżała jakość naszej powłoki. Najlepszym sposobem będzie umycie samochodu na dwa wiadra. Do mocno zabrudzonych szyb należy użyć delikatnej glinki, a następnie dokładnie ją spłukać. Aby uzyskać nieskazitelną czystość, warto użyć dobrej jakości odtłuszczacza jak na przykład ADBL Glass Cleaner.
Nakładanie niewidzialnej wycieraczki
Nakładanie preparatu na szyby należy wykonać za pomocą płatka kosmetycznego lub innego aplikatora. Środek nakładamy ruchami kolistymi. W przypadku szyby czołowej należy zrobić to co najmniej dwa razy bez ścierania pierwszej warstwy produktu. Odstępy między pierwszą a dugą aplikacją powinny wynosić przynajmniej 30 minut. Wysychanie drugiej warstwy również trwa ponad 30 minut. Gdy powłoka dobrze zwiąże, nadmiar produktu będzie trudny do starcia, dlatego należy nakładać produkt równomiernie. Zbyt grube nakładanie preparatu będzie skutkowało powstawaniem nieestetycznych strug.
Gdy pojawi się mgiełka, to znak że czas dokładnie wypolerować powłokę (czyli dotrzeć) najlepiej ściereczką z mikrofibry. Będzie trzeba się przy tym mocno napracować, ale efekt będzie tego wart. Jeżeli chcesz uprościć proces docierania powłoki, można wspomóc się alkoholem izopropylowym (IPA). Chodzenie na skróty ma jednak swoją cenę. Używanie alkoholu może skrócić czas działania powłoki hydrofobowej.
Najlepsze produkty na rynku
- AngelWax H2GO – Produkt opracowany do używania w najtrudniejszych warunkach pogodowych. Powłoka zapewnia zrzut wody już od 40 km/h.
- Aqua Glass Protection – Skutecznie odprowadza z szyb auta cząsteczki wody.
- CarPro FlyBy30 - Powłoka jest odporna na agresywną chemię i przyjazna dla środowiska. Trwałość powłoki to ok 6-8 miesięcy.